Obecně o squashi
Důležité pro správný požitek ze hry je vybavení. Jedná se především o oblečení, obuv a raketu, neméně důležité jsou ale i ochranné brýle. Při výběru je základním kritériem pohodlnost u oblečení, u obuvi se k tomu přidává podmínka světlé podrážky a u rakety váš squashový um. Pro začátečníka totiž nemá smysl utrácet za raketu až několik tisíc korun za tu profesionální...
Hra se odehrává na relativně malé ploše mezi čtyřmi stěnami kurtu. Hrací plocha je označena červenými čarami, které jsou po stranách i na zadní straně kurtu. Na přední stěně jsou 3 červené čáry. Dolní a horní omezuje prostor pro „dobrý“ úder. Podání musí jít nad prostřední červenou čáru.
Na začátku hry hráči losují o podání. Podlaha kurtu je červenou čarou rozdělena na levou a pravou polovinu a na přední a zadní část. Tím jsou vytvořeny 4 sektory na hracím poli. V zadních sektorech jsou vyznačeny čtverce, ze kterých se podává. Hra je zahájena podáním z daného pole. „Dobré“ podání musí jít nad prostřední červenou čáru na přední stěně a musí dopadnout na druhou polovinu hřiště, než ze které bylo odehráno podání.
Po každém úderu se míč musí dotknout přední stěny, ať už přímo nebo po odrazu od bočních stěn. Výměna končí v případě, že míč spadne protihráči na zem dvakrát nebo jej vůbec nezasáhne. Jednou ze zásad hry je naučit se své údery velmi dobře mířit, aby nedošlo ke zranění jednoho z hráčů.
Jestliže se hráč dotkne raketou nebo částí těla protihráče, v přátelském utkání se zahrává let neboli nové podání. V oficiálním zápase rozhodne o řešení situace rozhodčí. Hráč nesmí svému protihráči žádným způsobem překážet, nelze krýt míček nebo mu stát v cestě, nelze zahrát míček na své nebo partnerovo tělo. Vždy by mělo dojít k přerušení hry v případě, že hráč stojí na dráze dopadu míčku. Pokud k tomu dojde při podání protihráče, je mu přidělen tzv. stroke, neboli bod při vlastním podání. Pokud chyboval podávající hráč, dochází ke ztrátě, neboli výměně podání. Nový míč, let, znamená nerozhodnou výměnu; nikdo výměnu nevyhrál a podávající hráč podává znovu ze stejného pole podání. Let se nařizuje v případě, že došlo k přerušení hry za nejasných okolností, kdy nedošlo ke zřejmé chybě ani jednoho z hráčů, případně v jiné nezřetelné situaci.
Utkání se hraje na dva nebo tři vítězné sety do 9 bodů. Jestliže stav setu je 8:8, určí hráč na příjmu, zda se bude hrát do 9 nebo 10 bodů. Podávající hráč rozhodne, z které strany se bude podávat. Získá-li podávající bod, strany se vymění. Vyhraje-li výměnu přijímající, získává ztrátu a stranu pro podání si vybere sám. Při každém následném nerozhodném stavu 8:8 v setu se hraje do stavu bodů (9, 10) již dříve určeném přijímajícím hráčem.
Komentáře
Přehled komentářů
Tato zpráva je zde zveřejněna pomocí programu XRumer + XEvil 4.0
XEvil 4.0 je revoluční aplikace, která může obejít téměř veškerou ochranu proti botnetu.
Captcha Rozpoznávání Google (ReCaptcha-1, ReCaptcha-2), Facebook, Yandex, VKontakte, Captcha Com a více než 8,4 milionu dalších typů!
Četl jste to - to znamená, že to funguje! ;)
Podrobnosti na oficiálních stránkách XEvil.Net, je bezplatná demo verze.
XEvil solve 99% types of captchas
(Latonyaber, 26. 3. 2018 23:31)